Pedalın kırılması ve durma tehlikesi!

Güvenlik endişeleri, Mercedes SUV’ların iki ayrı geri çağrılmasına yol açtı. Bunlardan ilki bazı GLE ve GLS modellerindeki şanzımanla ilgili. Daha az sayıda aracı etkileyen ikincisi ise 2024 GLE sürücüleri için fren pedalının çalışmaması riskini taşıyor.

Şanzıman sorunu, altı silindirli motor ve dokuz ileri otomatik şanzımanla donatılmış 2020-2023 model yılı araçları etkiliyor. Bu durumun ABD’de 32 bin 308’i GLE 450 ve 72 bin 763’ü GLS 450 olmak üzere toplam 105.071 aracı etkilediği öğrenildi.

Mercedes, sorunun farkına ilk olarak Mart 2022’de ulaştı ancak sahadaki önemli sayıda araçtan veri topladıktan sonra Mayıs 2023’e kadar tespit etmekte zorlandı. Bir dizi faktöre atfedilen sorunun karmaşıklığı, sonuçta SUV’un şanzıman yazılımından kaynaklanıyordu.

Otomobil üreticisinin araştırması, sorunun bu araçlardan birinin yedinci vitesten altıncı vitese geçmesi sırasında meydana geldiğini ortaya çıkardı. Böyle bir vites küçültme sırasında, GLE veya GLS, şanzıman yağı sıcaklığı düşükken vites değiştirmeyi geçersiz kılmaya çalışırsa ve 48 volt marş alternatörü düzelmeye çalışırsa, motor durabilir.

Bu, sürücüyü beklenmedik bir şekilde güçsüz bırakır ve potansiyel olarak onu arkadan çarpışmaya maruz bırakabilir. Mercedes bunun motorun kapanmasından kaynaklandığını ve sürücülerin aracı yeniden çalıştırmakta sorun yaşamayacağını iddia ediyor. Şirket, bu şartlarda araçların durmasını önlemek için yazılım geliştirdiğini söylüyor. Mercedes’in 16 Nisan’dan itibaren araç sahipleriyle iletişime geçerek GLE ve GLS’lerini yeni yazılımın ücretsiz olarak kurulacağı yakındaki bir bayiye götürmelerini isteyeceği anlaşılıyor.

İKİNCİ ÇAĞIRMA

Özellikle GLE başka bir geri çağırma kampanyasından etkilendi. Bu, daha az sayıda aracı etkiler, ancak muhtemelen daha az olağandışı durumlarda. Sorun, 2024 GLE350, GLE450 ve AMG GLE53 modellerindeki (hem standart hem de coupe gövde stilleri) pedal aksamından kaynaklanmıştır.

Geri çağırmadan yalnızca 466 araç etkilendi. Ancak tedarikçiden kaynaklanan kaynak sorunu nedeniyle gaz ve fren pedalları çatlayıp kırılabilir. Bu, sürücünün hızlanma veya daha endişe verici şekilde yavaşlama yeteneğini etkileyebilir. Neyse ki Mercedes şu ana kadar araç sahiplerinin bu sorunu yaşadığına dair herhangi bir rapor almadı.

Otomobil üreticisi, etkilenen araçların sahipleriyle 16 Nisan’da tekrar iletişime geçecek. Bu insanlardan SUV’larını yakındaki bir bayiye götürmeleri istenecek; burada bir teknisyen sorunlu noktalara kaynak yapacak ve işin zorluklarına dayanacak perçinli bir braket takacak.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Popüler Firmalar
Güncel Haberler
Sponspor Bağlantılar: ilkses gazetesi - Son Mühür - ilkhaber gazetesi - Bursa Hayat - Yeni Bakış