Kocaeli’de trafikten men edilen veya haciz kararı bulunan yüzlerce araç, sahipleri tarafından alınmadığı için yediemin otoparkında adeta çürümeye terk edildi. Bu durum, hem hafif trafik sorunlarına hem de bölgedeki görüntü kirliliğine neden oluyor. Otoparkın içini saran araçlar, uzun süre kaldıkça ekonomik değerlerini yitirirken, bölge için ciddi bir problem haline gelmiş durumda.
Yediemin otopark işletmecileri, yıllardır bekleyen ve sahipleri tarafından alınmayan araçların sayısının yüzlerce olduğunu belirtiyor. Özellikle motosikletlerin büyük bir kısmı, durdukları süre boyunca ciddi bir bozulma ve çürüme riskiyle karşı karşıya kalıyor. İşletmeci Şehmuz Günaytan, durumu şöyle özetliyor: “Burada yaklaşık 220-230 otomobil, kamyonet ve minibüs, ayrıca 500-600 civarında motosiklet yıllardır bekliyor. Birçok motosiklet 25 yıl boyunca burada kalmış ve durumu oldukça kötüye gidiyor.”
Günaytan, özellikle motosikletlerin durumunun endişe verici olduğunu vurgulayarak, hükümetin bu soruna çözüm bulması gerektiğine işaret ediyor. “Sahipleri araçlarını alıp götürmüyor ve Milli Emlak’ın da devreye girmesi gerekiyor. Bu araçlar burada çürümüş ve maddi kayıplar yaşanıyor. Aracı alanlar genellikle teslim etmiyor ve bu da bizlerin maddi-manevi kayıplar yaşamasına neden oluyor” diyor. Otomobil ve motosikletlerin trafikten men edilmesi veya haczedilmesi sonrası uzun süre otoparkta beklemesiyle ortaya çıkan bu sorun, bölge halkı ve işletmeciler arasında büyük bir endişe kaynağı olmuş durumda.
Günaytan, işi yürütürken yaşadığı yoğunluk ve sorumluluklar hakkında da bilgi veriyor: “Her gün gece gündüz demeden burada oluyorum. Polis, jandarma, vergi dairesi ve adliye gibi kurumlar sürekli bizimle iletişim halinde. İşlerimiz sadece normal günlerle sınırlı değil; bayram, seyran gibi özel günler de bizi ilgilendirmiyor. Bu kadar ağır sorumluluğun altında eziliyoruz. Devletin kendi kurumları araçları alıp, bizleri bu yükten kurtarabilir. Biz sadece teslim ediyoruz, sonrası onların işi.”
Özellikle yasal cezaların araçların değerlerini aşması, yeni bir sorun çıkarıyor. Günaytan, “Bir motosikletin değeri 10 bin lira iken, cezası 50-60 bin lirayı bulabiliyor. Bu durumda sahipleri motosikletlerini bırakmak zorunda kalıyor ve bu araçlar da ne yazık ki burada ölüme terk ediliyor” diyerek, sorunların boyutunu anlatıyor. Çoğu aracın yıllarca burada beklediğini ve böyle devam ettiği takdirde maddi ve manevi kayıpların artacağını belirtiyor. Otomobil ve motosikletlerin bu şekilde uzun süre kalması, hem otopark alanını dolduruyor hem de bölgenin kötü görünmesine neden oluyor. Bu sorunların çözümü için acil adımlar atılması gerektiği ise herkesin ortak kanaatı.
